Les teories de la neurociència de l’aprenentatge poden ajudar en el benestar dels nostres empleats?
Queda't i al següent article t'ho expliquem: ens preguntarem quina relació tenen els models neurocientífics amb la felicitat per a una empresa.
Article realitzat per David Carrilero Tarragona .
Sovint, el terme de “ neurociència de l'aprenentatge ” sol associar-se exclusivament al camp educatiu, sobretot amb docents i nens, però moltes de les investigacions s'han realitzat amb una mostra adulta i fins i tot de tercera edat, cosa que pot ser aplicable cap a totes les persones i, en aquest cas, portar-lo cap al terreny empresarial .
Per a una empresa, aplicar un desenvolupat pla estratègic de Màrqueting que estigui d'acord amb la seva filosofia és primordial, però tenir un bon pla pedagògic és una inversió a llarg termini . La predisposició dels nostres empleats pot versar en diferents aspectes, un d'ells, segons els darrers estudis en neurociència, és la “ mentalitat de creixement ”, en el qual es té la consciència oberta a saber que pots aprendre qualsevol cosa independentment de l'edat que es tingui.
Així doncs, per poder fer una resposta coherent, s'ha fet una anàlisi d'algunes de les teories més rellevants del camp neurocientífic de l'aprenentatge que poden estar estretament vinculades al desenvolupament correcte del benestar del treballador per poder tractar de comprendre com influeixen en la felicitat persones que formen part d'una empresa.
En primer lloc, l'impacte dels resultats de la investigació de Rosenthal, R. i Jacobson, L. suposa que l'anomenat “ Efecte Pigmalió o Profecia Autocomplida” es converteixi en una eina psicològica formidable per influir en les persones i produir efectes transcendentals a les nostres expectatives.
Aquest efecte, produeix un condicionament a les altres persones si dipositem les nostres creences personals sobre els altres. Si els traslladem al benestar organitzacional, és un factor important per tenir present, ja que es detecten els pensaments que es tenen sobre els diferents treballadors.
Però de què es tracta la mentalitat de creixement? I com pot beneficiar això en els treballadors?
Segons la psicòloga nord-americana Carol Dweck , investigadora i professora de la Universitat de Stanford, la seva principal aportació al món educatiu és que hi ha dos tipus de mentalitats:
1. La mentalitat fixa : s'associa a aquelles persones amb creences que la intel·ligència és una cosa innata, fixa i que no pot variar al llarg de la vida.
2. La mentalitat de creixement : significa que les persones creuen que les seves habilitats poden millorar i desenvolupar-se. Així, doncs, el quocient intel·lectual no defineix les teves capacitats i aptituds.
A més, la mentalitat de creixement es tracta d'acceptar la dificultat i el fracàs, adoptar un enfocament diferent de les barreres i veure-les com una oportunitat d'aprenentatge, perquè qui no s'ha equivocat mai a la feina oa l'escola?
També es tracta de considerar les persones que ens envolten amb una mirada col·laboradora, on podem créixer i aprendre'n. Però cal un aprenentatge adequat i motivació per poder tenir una mentalitat de creixement.
Adquirir aquest tipus de mentalitat suposa “despertar” les persones cap a la curiositat i se centrin en el procés d'aprenentatge i descobriment on aprendre es converteix en una aventura per al desenvolupament personal .
En aquest sentit, es fomenta un esperit denominat en educació ' formació permanent' , ja que, tant al món laboral com a la vida quotidiana, aprenem constantment de les diverses circumstàncies que se'ns presenten i, per això, formar-nos per millorar allò llarg de la vida juga un paper imprescindible en la nostra educació .