La gratitud Què perdem en no aplicar-la?
Tots volem sentir-nos a gust a la pràctica de les nostres professions. Per això necessitem que molts elements conflueixin per poder dir alt i clar que “sóc feliç treballant”. És cert que no tothom necessita els mateixos factors per arribar a afirmar aquesta frase tan contundent com positiva, però… qui no desitja…?
-
Qui no vol treballar en un despatx/oficina que reuneixi les condicions necessàries (funcionalitat d'espais, decoració, llum natural, seguretat…etc.)?
-
Qui no vol tenir continuïtat i confiança per part dels seus superiors/es (líders) en projectes, podent així demostrar el seu talent?
-
Qui no vol tenir uns companys de feina que aportin bon ambient, a més de coneixement? . Envoltar-te de professionals proactius i complementaris al teu perfil aporta un aprenentatge i una satisfacció enorme.
-
Qui no vol ser retribuït econòmicament…i emocionalment per l'empresa ? A més del sou, que l'empresa per la qual treballes tingui en compte els costos del teu transport, la conciliació familiar, així com les formacions que et faran evolucionar el teu perfil professional, entre molts altres beneficis que van més enllà dels diners aporta una gran satisfacció tota persona.
-
Qui no vol treballar en una empresa que avança cap a la transformació digital, i que a més, vol integrar els seus objectius empresarials amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenibles)?
-
Qui no vol treballar en una empresa que té la creativitat, la co-creació i la innovació com a eix vertebrador de la seva estratègia?
-
Qui no vol que els valors de la marca per la qual treballa siguin afins als seus?
Més enllà que es puguin complir totes aquestes situacions dins una organització, des de feliciCat (Institut Català de la Felicitat), volem insistir en un factor clau que si s'aplica correctament, pot significar una acció fidelitzadora del talent que actua dins i fora de l'empresa. Parlem de la gratitud .
-
Qui no desitja que l'empresa per a la qual treballa valori el seu esforç diari i que ho premiï (no necessàriament amb diners), sinó també amb un reconeixement públic a través dels seus canals digitals interns…o fins i tot externs.
La gratitud ens fa persones, és contagiosa i fa que l'organització que ho aplica “respiri” naturalitat i humanitat. I sé que la gratitud no ha de ser obligada si no és considerada necessària. La gratitud ha de “venir de sèrie” en persones i empreses, les quals les converteix en autèntiques si saben aplicar-hi tot el sentit. I és que les empreses que practiquen la gratitud dins dels seus programes d'incentius o de fidelització mai no ho han de fer com una compensació, o perquè després tinguin dret a demanar alguna cosa a canvi al treballador/a. D'això ni parlar-ne!
Al seu dia, Conde-Sponville, filòsof humanista i racionalista va dir el següent “La gratitud també és un do, el do de “l'alegria a canvi del que ens han donat: amor a canvi del que ens han donat”.
Les persones poden transmetre amor? Per descomptat! Les empreses poden transmetre amor als seus treballadors/es? També! Les empreses amb el do de la gratitud no s'estan “estovant” i mostrant-se fràgils (com en pensen alguns), sinó que estan reforçant més que mai l'enllaç amb la persona que rep aquest reconeixement.
I és que cada dia és important per agrair qualsevol aspecte que hàgim viscut les darreres 24 hores. Com podem cultivar la gratitud? Un exercici molt senzill pot ser dedicar uns minuts (abans de dormir, per exemple) a pensar en tot el que has viscut durant la jornada, i que puguis agrair de manera interna…o transmetre'l a través d'un missatge, correu electrònic o trucada. Aquesta reunió amb amics, aquest cafè de bon matí, la lectura d'un article que us va recomanar un company de feina…etc. Hi ha molts moments (molts més dels que ens imaginem) i que hauríem d'agrair diàriament.
Per acabar amb l'article, des de feliciCat hem redactat 5 punts que hem inclòs dins d'una infografia que tenen a veure les conseqüències de no aplicació de la gratitud tant a nivell empresarial com personal.