Skip to content

Ambaixadors de Marca: Per què la felicitat laboral et fa vendre més?

Article redactat per Núria Teuler , Consultora de Digital Selling a Leader Selling .

El concepte d' ambaixador de marca ha existit sempre, encara que ara, en un món on la transformació digital està creixent a passos de gegant i les xarxes socials prenen més rellevància per donar a conèixer la teva marca, el concepte ha pres una altra dimensió.

Ara, les empreses estan obligades a utilitzar l'omnicanalitat i les xarxes socials per estar més a prop dels seus clients, posicionar-se als cercadors per ser trobats fàcilment i aconseguir aquest lead que transformarà en client si treballa bé el seu embut de vendes.

Segons un estudi de Cisco, les publicacions en xarxes socials dels empleats generen 8 vegades més engagement que els posts publicats pels propis CEO's i són fins a 16 vegades més atractius de llegir que un post publicat pel compte oficial de la marca.

Els missatges de marca tenen un abast 561% superior quan es comparteixen pels empleats a les seves pròpies xarxes socials que a través dels canals socials corporatius (MLS Group).

Augmentar el compromís dels treballadors amb la teva marca reporta un increment del 12% del grau de satisfacció als teus clients.

Davant aquest escenari, és fàcil entendre per què, si les empreses inverteixen en el benestar organitzacional dels seus treballadors, en tenir una empresa saludable , els seus empleats seran més feliços i voldran compartir aquesta felicitat a les seves xarxes socials, amb la conseqüent millora de la reputació de marca corporativa que comporta.

Què és un Ambaixador de Marca?

Tenir ambaixadors de marca vol dir tenir un equip de persones productives i motivades, que comparteixen contingut corporatiu, a través dels seus propis canals socials.

Efectivament, el teu empleat és la persona més influent i creïble per parlar bé de la teva marca, sempre que sigui d'una manera autèntica i sincera.

L'afiliació al programa d'ambaixadors de marca que l'empresa faci ha de ser orgànic i natural, és a dir, els empleats han de parlar de l'empresa perquè se senten còmodes amb la marca i ho volen fer sincerament, no perquè se sentin obligats.

No serveixen de res posts o tweets impostats, freds o sense “ànima”.

Una persona ha de ser ambaixador de marca perquè se senti orgullós de compartir els productes i serveis de lempresa on treballa.

Compartir contingut valuós que serveixi dajuda per als qui el llegeixin i sentir-se part de lempresa és part del procés.

Només així es transmetrà la humanització de marca que necessites per vendre més amb les xarxes socials i donar confiança al teu client.

" La felicitat del teu ambaixador de marca et fa vendre més "

Segons Nic Marks, fundador i director de Happiness Works i creador de l'Índex de Felicitat del Planeta quan les persones són felices són més creatives i innovadores, tenen una millor qualitat de treball i menys accidents laborals, a més s'incrementen les vendes entre el 10% i el 30{ 2}penent del sector.

El 67% de els empleats compromesos es defineixen com a prescriptors actius de la marca, 3 de cada 4 diu conèixer les necessitats dels seus clients i es mostra disposat a promocionar els productes de l'empresa.

Si, a més d'aconseguir una empresa amb un clima laboral excel·lent per treballar, introduïu una estratègia d'employee advocacy o ambaixadors de marca, l'èxit està assegurat i les vendes també.

Encara dubtes? Amb aquestes dades encara no t'ho acabes de creure? Vaja, t'explicaré una mica més sobre aquesta estratègia.

Quins beneficis us aporta crear un equip d'ambaixadors de marca?

Si vols aprofitar tot el potencial dels teus empleats has de crear el teu propi equip d'ambaixadors de marca, els beneficis que t'aporta són molts i variats, aquí enumero algun d'ells:

  • Augmenta l'abast de la marca corporativa a través de les xarxes socials, arribes a més persones i el teu missatge es difon més enllà dels teus propis recursos corporatius.

  • Millora la teva reputació de marca donant una imatge positiva de l'empresa on treballen.

  • Els ambaixadors de marca són un referent dels teus productes i serveis alhora que genera confiança en la teva audiència compartint el teu know-how.

  • Atrau talent a l'empresa . Quan tens una bona reputació, la gent vol treballar amb tu perquè sap que els que treballen ara amb tu són feliços i se senten valorats.

  • L' empleat potencia la seva marca personal i es converteix en un referent al sector.

  • Augmenta les vendes perquè captes més leads i els converteixes en clients.

  • Crea una cultura de treball positiva i es reforcen els llaços entre empresa i empleat, perquè senten que l'empresa hi confia per ser el seu altaveu, de manera que augmenta la seva motivació per continuar.

Els 6 Passos per crear la teva pròpia estratègia d'Employee Advocacy

Ja comences a pensar que els ambaixadors de marca són una bona opció per a la teva organització. Oi?

Doncs ara és el moment de crear la teva pròpia estratègia d'ambaixadors de marca i beneficiar-te de tots els seus avantatges, segueix aquests 6 passos i comença a vendre'n més:

  • Identifica i estableix els objectius que vols aconseguir: Estableix objectius SMART que siguin específics, mesurables, assolibles, rellevants i oportuns.

  • Tria els ambaixadors de marca entre els teus empleats: analitza bé què és el que necessites i on és el potencial que t'ajudarà a aconseguir-ho. Has d'explicar molt bé i de manera transparent que se n'espera i la feina que hauran de desenvolupar.

  • Crea un pla de formació de xarxes socials: com fer un post, tenir un perfil social perfecte, to a utilitzar a les respostes, etc.

  • Fes servir un programari adequat per compartir els continguts, un lloc des d'on el teu equip d'ambaixadors puguin llegir i compartir els continguts que la companyia ha preparat, directament a les xarxes socials.

  • Mesura els resultats i reorienta les accions que requereixin més atenció.

  • Estableix un pla de recompensa i reconeixement per al teu equip, així tindràs la motivació i el compromís en tot moment.

Employee Advocacy: Converteix el teu empleat en l'altaveu de la teva marca

En un món on la transformació digital s'ha accelerat gràcies a la pandèmia, moltes empreses s'han vist obligades a digitalitzar-se per continuar vives.

Ara les empreses i els seus equips s'han vist abocats a adquirir les competències i soft skills digitals necessàries per continuar treballant a la nova realitat i aconseguir els seus objectius.

En un moment en què els equips de treball s'han tornat remots, no tenim contacte amb els nostres companys i la comunicació amb els nostres clients és virtual, si no establim una estratègia de benestar organitzacional potenciant la felicitat laboral i la motivació, correm el risc de “ deshumanitzar-nos” i “desconnectar-nos” dels nostres clients i treballadors.

Ara ja saps perquè la felicitat laboral del teu equip et fa vendre més. Què opines?

Com a cada article del nostre bloc, us adjuntem una infografia amb el resum d'aquest. T'agraden les nostres infografies? Segueix-nos a Pinterest.

corr-info-embajadores.png
Back To Top