Skip to content

Artificial Human i la necessitat de comunicar correctament als empleats els seus beneficis.

Article escrit per Joakim Vivas , col·laborador de feliciCat

En altres articles com “ Jobs of Tomorrow, Mapping Opportunity in the New Economy ” parlo sobre l’impacte de la robotització, en definitiva, l’impacte exponencial de la tecnologia a les nostres vides i com això afectarà i ja està afectant els llocs de treball.

Atreure i fidelitzar el talent no és una tasca senzilla per a les empreses, i més tenint en compte la “velocitat de creuer” que ha pres la innovació tecnològica, així com els grans beneficis per a l’increment de la productivitat i la creativitat a les empreses empreses.

Però aquí parlaré d’un concepte, potser més impactant, el de la “ Artificial Human ” technology. Quan parlem d’aquest concepte bàsicament se’ns ve al capdavant NEON Life, un projecte incubat per Samsung i liderat per Pranav Mistry .

La Quarta Revolució Industrial està sol·licitant milions de nous llocs de treball, alguns llocs no existien fa 10 anys, per posar-hi una data i sabem que hi ha altres milions de futurs treballs que encara no existeixen (però les persones que les ocuparan si han nascut). Ara bé, com podrien arribar afectar projectes com els que ja tenim sobre la taula com és el cas de NEON Life? Sens dubte se’ns obre un Món infinit de noves possibilitats, en què apareix la gran necessitat que l’aplicació de totes aquestes tendències no només no afecti a l’ambient laboral dels equips de treball, sinó idear/dissenyar un pla perquè totes les persones que formen part de l’organització entenguin que la inclusió de la tecnologia no només és positiva per a l’empresa i el futur, sinó també per al creixement professional de cadascun dels integrants de l’equip . La tecnologia no és l’enemiga, sinó l’aliada de les empreses, que els obligarà a crear un pla formatiu i de creixement personal específic per a cadascun dels empleats.

neon-core-artificial-humans-design-technology_dezeen_2364_sq-2.gif

Naturalment els robots ocupen llocs de treball, entreu en una fàbrica de Tesla o de qualsevol altre fabricant d’automòbils… o de moltes altres manufactures i ho veureu clarament…però per altra banda estem parlant d’una oportunitat per aportar un factor diferencial al capital humà de lorganització. I és que les empreses han de treballar aspectes que les màquines encara no aplicaran. Estem parlant de la creativitat, la intel·ligència emocional i la curiositat .

teslafactory-11.png

Però aquí és un punt per endavant, perquè estem creant una realitat virtual, per dir-ho d’alguna manera, que no només s’assemblarà a nosaltres, sinó que podrà interactuar amb nosaltres com si fos un altre humà. Imagineu tenir un professor basat en una tecnologia Artificial Human ? o potser un agent de vendes d’un portal e-commerce? o també un influencer del màrqueting en línia ? o un consultor financer? o un assessor a new business?

Hatsune Miku és un holograma que ja està fent concerts, sense anar més lluny, el gener del 2020 va reunir 3.000 persones a Barcelona a un preu de 56 euros l’entrada normal i 170 la VIP. Utilitzant aquest patró, validat i en explotació comercial: qui ens diu que no podem utilitzar-ne un de similar en altres contextos? Sens dubte, el que estan creant la gent de NEON Life és un futur completament present. I és per aquest motiu que les empreses que tinguin accés a aquestes noves tecnologies ja han de reaccionar i dissenyar una estratègia perquè l’aplicació dels beneficis derivats de l’ús d’aquestes tecnologies s’integri com més aviat millor a la metodologia de treball que s’hi està aplicant actualment a l’organització. La necessitat de treballar contínuament a la cultura digital de totes les persones que formen part de l’empresa és totalment imprescindible.

FF-HATSUNE-MIKU-CONCIERTO-CRYPTON-FUTURE-MEDIA-WEB-1920x520.jpg

En un altre post vaig parlar de les emocions com a servei “Emotion as a Service… analyzing human expressions and emotions”. Sí, potser sona estrany, però podem tenir les emocions com a servei. Ja és totalment possible i obre, davant nostre, un nou paradigma d’interpretació de la nostra realitat permetent-nos analitzar les expressions humanes, com l’emoció, de manera senzilla i molt rendible. Com ho podem fer? Tens davant teu una càmera? No? Potser no n’ets conscient, però en tens una sempre mirant-te, per exemple, quan ets davant del teu dispositiu Smartphone, ahhh, doncs aquesta mateixa. Poseu-vos per cas que alguna aplicació decideix fer enregistraments en vídeo o capturar mitjançant el vostre micròfon trossos d’àudio o el mateix amb “simples” imatges cada X segons. Mitjançant els diferents inputs abans esmentats podrem reconèixer les persones i les emocions que expressen i obtenir importants mètriques molt poderoses. L’emoció com a servei és molt precisa. I aquí estem a les mateixes.

Hem de comunicar als empleats, els beneficis del reconeixement continuat de les seves emocions. Saber que la nostra empresa està analitzant els nostres sentiments pot provocar enfadament…però també acceptació si sabem que les dades que s’extreguin permetran a l’empresa oferir-me beneficis formatius i serveis socials que incrementaran el meu benestar físic, emocional…fins i tot nutricional.

affectiva_products-emotion-as-a-service-trackerx-790x832.jpg

Després del concepte d’Emotion as a Service li sumarem el cas de NEON Life i és quan ho puc barrejar tot i dir que és un projecte totalment possible i real i que en breu el tindrem entre nosaltres i que aquest futur Artificial Human tindrà una capacitat impressionant d’anàlisi sobre nosaltres mateixos i que podrà exercir tal personalització d’interacció que… jutgeu vosaltres mateixos!

Per exemple tenim el mestre toodooda que ens mostra un clar exemple de com captar en temps real els moviments facials i és aquí on se suma el poder de no només reproduir sinó, de poder interpretar-los:

Ara continuem amb el cas de Synthesia , una poderosa eina per crear continguts de vídeo atractius sense necessitat d’actors, equips de filmació i estudis. ¡Tal com ho llegiu! Hem passat de la transcripció de text a veu i del reconeixement de veu a una AI que permet generar vídeos amb un avatar basat en Artificial Human en qüestió de minuts.

Sempre he pensat que la creació de continguts automatitzada que humanitzi la pròpia marca pot ser una oportunitat per a les empreses, però també una situació que haurà de fer pivotar professionals i empreses que actualment ofereixen, per exemple, suport tècnic per a la creació de contingut audiovisual . Els avenços tecnològics reactiven la proactivitat de les empreses i aquestes ho hauran d’acceptar. La innovació tecnològica farà diferenciar les persones i professionals en els que tenen activat el “factor actitud” i els que no. De quin bàndol vols ser?

synthesia.png

Com dèiem, amb la intel·ligència artificial s’ha obert un nou món de narració interactiva. Estem entrant en una nova i sorprenent i per exemple, un cas molt interessant és el cas de ReimagineAI amb Albert Einstein.

I ara, a tot això, imagineu que els sumem la potència de GPT-3 , un model de llenguatge desenvolupat per OpenAI i que es va llançar al públic el juliol de 2020. Aquesta eina és capaç, gràcies als seus 175 bilions de paràmetres, de generar contingut amb tan sols donar-li ordres i de forma comprensible per a qualsevol.

OpenAI-GPT-3-Example-Interview-1.jpg

GPT-3 és una intel·ligència artificial (IA) desenvolupada per OpenAI que és una empresa cofundada per Elon Musk i que com podem veure s’està guanyant tota mena d’elogis per la seva capacitat per generar i escriure històries coherents, novel·les i fins i tot codis d’ordinador.

Imagineu el poder que seria poder barrejar-ho tot? I ja per finalitzar, t’invito a visualitzar aquest vídeo molt explicatiu sobre el cas de NEON Life :

Back To Top