Skip to content

DIRCI explora com la comunicació interna influeix en l’experiència d’empleat

L’Associació de Directius i Responsables de Comunicació Interna (DIRCI) va celebrar la seva III Jornada Anual en la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per a debatre el paper de la comunicació interna i l’experiència de l’empleat des de tres perspectives essencials: la felicitat laboral i benestar, l’experiència de marca i l’alineament de valors personals i organitzacionals.

Article extret de Equipos y Talento – Barcelona. 08 de novembre del 2024.

La jornada va començar amb una introducció a càrrec de Marian Abrines, Presidenta de DIRCI, i Elisenda Estanyol, Professora Titular i Directora acadèmica del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC. En aquesta primera part, es van compartir les grans fites del 2024, com l’Estudi DIRCI – que es publicarà molt aviat-, la col·laboració en exclusiva a Espanya en l’informe “State of the Sector” de Gallagher o les noves col·laboracions amb Universitats a Espanya.

L’esdeveniment va continuar amb una taula rodona sobre experiències d’empleat que va comptar amb grans experts en àmbits que contribueixen a la Comunicació Interna, com Marta Marín, Directora creativa estratègica i analista de tendències, brandstory i inbranding, Eduard Aclaraz, Ideòleg i fundador del projecte feliciCat, i Sonia Rodrigalvarez, Coach i consultora de Benestar Organitzacional.

Durant la seva intervenció, la Sonia Rodrigalvarez va subratllar la importància de preguntar-se el “per a què” de cada acció comunicativa per a connectar el propòsit de l’organització amb les seves persones treballadores. “Per a això, primer és important definir el propòsit de la companyia i comunicar de tal forma que arribi a totes les capes de l’organització, a través de dinàmiques, formacions i experiències. També, és fonamental que els líders estiguin alineats amb el propòsit i els valors i comptin amb les eines i habilitats necessàries per a transmetre aquesta informació als seus equips”, va garantir.

Eduard Aclaraz va destacar la necessitat de promoure el benestar en totes les seves dimensions (emocional, física, nutricional, social, econòmica, mediambiental i tecnològica) i l’ús de la cultura de dades per a gestionar el clima laboral. “És important crear espais perquè els professionals puguin expressar com se senten. Les dades són una eina de gran ajuda per a anticipar-te i prendre decisions. La innovació també és una palanca clau per a contribuir, des de la Comunicació Interna, en la millora del benestar i l’augment del sentiment de pertinença”, va compartir.

Marta Marín va fer èmfasi en l’alineació dels valors i el desenvolupament d’una narrativa compartida que enforteixi els vincles entre equips. “Quan treballes la identitat d’una marca, el primer pas és autoconèixer-se i que les persones que treballen en la companyia també es coneguin, perquè identifiquin perquè estan en l’empresa. D’aquesta manera, es crea un sentiment de pertinença i comunitat. A més, és clau que els col·laboradors s’involucrin en la creació del relat de marca perquè el resultat estigui construït entre tots”, va assegurar.

La jornada va concloure amb un workshop en el qual es van explorar les grans claus per a potenciar la comunicació interna i la seva relació amb l’experiència de l’empleat. En aquest espai es van compartir valuoses conclusions i es va reafirmar el compromís de DIRCI amb una comunicació interna que inspiri i transformi.

Back To Top