L’efectivitat de les campanyes depèn directament del benestar dels teus treballadors i col·laboradors
Conversa extreta entre Joan i Marta. El primer treballa en una empresa de màrqueting digital i el segon és una tècnica de recursos humans especialitzada en CHO (Chief Happy Officer) . La conversa està basada en fets reals, però s'han modificat els noms. Des de feliciCat (Institut Català de la Felicitat) tenim la responsabilitat de culturitzar als responsables d'equips i de les empreses la importància de motivar i treballar pel benestar físic, mental i nutricional dels treballadors.
Joan: "No ho entenc. He monitoritzat i revisat tots els indicadors de les campanyes que tinc en curs durant setmanes i no sé com millorar-les. Hem optimitzat la inversió, les tasques i estudiat a fons la competència i el públic objectiu. No paro de donar-hi voltes… estem complint amb totes les fases del procés i res… només obtenim millores poc significatives. El client està content però no en tinc prou… vull anar més enllà”
Marta: “Ai amic… creus que has fet tot el possible… però t'has deixat la part més important. Les persones que gestionen aquestes campanyes”.
Joan: "Com? No ho entenc… ells fan la seva feina, fan moltes hores, s'esforcen i se'ls paga per crear i gestionar campanyes. És el que millor saben fer, i tampoc considero que estiguin treballant sota cap tipus de pressió".
Marta: "No és la pressió Joan, és preguntar-te què pots fer tu com a responsables d'aquestes persones per motivar-los en aquestes tasques tan tècniques i repetitives. T'has arribat a plantejar quines accions pots fer perquè ells (els treballadors) sentin el projecte pel qual treballen com a seu?"
Joan: “Jo els veig implicats i ja dono per fet que estan motivats al seu dia a dia. No sé a quines accions et refereixes”.
Marta: "Estic parlant de preguntar sobre la base d'una enquesta com se senten, quines inquietuds formatives tenen, si se senten a gust a l'oficina, que els agradaria que se'ls oferís més enllà del sou… n'hi ha tant que pregunta'ls Joan. .. i és molt senzill!"
Joan: “ D'acord… però que els faci arribar aquesta enquesta no els molestarà? A mi personalment no m'agrada que sàpiguen molt de mi. Jo vaig a un lloc, feina i me'n vaig a casa”.
Marta: "Doncs sento dir-te que la teva filosofia està obsoleta en Joan. Als treballadors els agrada sentir que l'empresa es preocupa per ells, que es valora l'esforç que fan. Volen que l'empresa mostri el seu lloc més humà. No hi ha excuses per fer-ho ".
Joan: "Marta… tu i jo ens hem de sentir i parlar extensament de tot això. Per on començo?"
A continuació, s'exposa una infografia amb 8 preguntes que els treballadors i les treballadores d'una empresa estarien encantats de respondre perquè l'organització per a la qual treballen iniciés l'execució d'accions orientades a motivar-los al seu dia a dia .