Les empreses han d’abanderar la sostenibilitat, culturitzant els seus treballadors/es.
Article redactat amb la col·laboració de Dúnia Talleda , responsable de continguts de feliciCat.
El terme “sostenible” és molt present a la nostra societat avui dia, ia causa de l’explotació de recursos ia la compra compulsiva, el nivell de contaminació i escalfament global ha augmentat desmesuradament en els darrers anys. És per aquest motiu que vivim una era d’emergència climàtica, on els principals protagonistes són totes aquelles persones, especialment Millennials i Generació Z, que surten al carrer a manifestar-se per demanar un canvi global.
Aquesta demanda per part de la societat ha causat, a conseqüència, que avui dia hagi crescut l’existència de marques que tenen la seva filosofia sostenible com un dels seus pilars de creixement com a organització. Així doncs, comença a aparèixer el concepte del consum sostenible i sembla que estem davant d’una societat que cada cop més es preocupa pel medi ambient i que té unes demandes que poden afectar les activitats de les empreses. Una de les estratègies que cada vegada estan utilitzant més empreses és aplicar les tres R’s (reduir, reutilitzar i reciclar) i així, així, millorar l’impacte que tenen al món.
Ara bé, des de feliciCat ens preguntem si des de les empreses intenta aplicar aquesta estratègia en el dia a dia de l’oficina. Aquesta pregunta genèrica planteja moltes altres d’específiques, tal com podem apreciar a continuació.
– L’empresa té dissenyada un programa que premia les pràctiques responsables i sostenibles dels membres de l’equip?
– Els espais de treball compten amb escombraries que faciliten la classificació de residus?
– S’utilitza paper reciclat a les zones i/o maquinàries d’impressió?
– L’empresa realitza comunicacions digitals periòdiques adreçades als treballadors per informar de les seves iniciatives sostenibles?
– A la cuina de l’oficina l’empresa compta amb un “healthy corner” , amb fruites, cereals i altres aliments nutritius 100% naturals com ara els fruits secs? Tots aquests aliments són ecològics?
– L’oficina té un sistema d’estalvi d’aigua, llum i/o reducció acústica?
– …i moltes preguntes més.
Malauradament però les tendències socials que duem a terme a la nostra societat van en sentit contrari del que el planeta necessita. És per aquest motiu que les empreses han de fer un pas endavant en la defensa de la sostenibilitat. No n’hi ha prou en aplicar millores en la producció treballant amb materials reciclables, o aplicar polítiques per reduir emissions de CO₂ o de plàstics. Aquestes polítiques sostenibles també s’han de dissenyar i aplicar a les oficines , i tot el capital humà de l’empresa ha de ser un exemple i predicar amb els valors del projecte que representa.
Reforçar la sensibilització dels treballadors i treballadores de les empreses en l’àmbit de la sostenibilitat i tot el que l’envolta serà clau en els propers mesos i anys, ja que aquests són el motor d’aquest canvi que des de felicitat volem aconseguir.
Preguntem als treballadors
Ja no hi ha excuses. El dia a dia de les empreses fa que moltes dediquin pràcticament tots els seus esforços en el més urgent (facturar) i no en el més important (preguntar als treballadors i treballadores sobre qüestions bàsiques per reforçar-ne la motivació i el benestar). Si aquesta necessitat de saber més sobre els hàbits i interessos dels treballadors en el reciclatge i la sostenibilitat en general, la transformem en enquestes dinàmiques, fins i tot amb un “toc gamificador”, obtindrem una informació molt valuosa per establir mecanismes i accions que reforcin els valors de l’empresa i es generi una “simbiosi perfecta” entre el treballador i la marca que aquest representa.
Què podem preguntar als treballadors/es?
– Recicles a casa? Com recicles?
– Com et desplaces fins a la feina?
– Creus que l’empresa fa tot el possible per ser sostenible? Què podeu fer per millorar en aquest aspecte?
– Quina és per a tu la marca que consideres més sostenible? Perquè?
– Completa el següent Quiz del reciclatge (amb preguntes com ara:)
*Es poden reciclar els tubs de les pastes de dents?
*Quants arbres estem salvant per cada tona de paper reciclat?
És hora de fer partícips els treballadors/es de les campanyes sostenibles de l’empresa. La seva és una opinió fiable i sincera, molt sincera. Aprofitem-ho! Des de feliciCat creiem que una empresa que executa campanyes de màrqueting intern i porta a terme les comunicacions internes que permeten integrar els hàbits sostenibles dels seus empleats s’està assegurant un lloc a les empreses del present i del futur.
T’uneixes al canvi que proposem? 🙂